0 comments

Menunggu Dengan Penuh Harapan

Published on Saturday, January 7, 2012 in




Menunggu dengan penuh harapan.......
Pehhh.. Ayat la.. Memang penuh dengan puitis, gramatis. romantis dan bombastis.. Semuanya tis tis belakang. Sebenarnya apa yang aku duk tunggu ni. Menunggu bulan jatuh ke riba, menunggu kasih, menunggu cinta atau menunggu bas. Bapa banyak menunggu daa.. Kalau tengok gambar aku post ni, macam menunggu peluru meriam nak meletop. Apa yang aku tunggu ni?

Sebenarnya aku sedang menunggu bila la penempatan untuk Guru KPLI  Jan 2011. Dah dekat sebulan aku duduk umah makan tido je. (dah lebih sebulan dah pun). Memang jammed kepala otak ni. Tak tau nak watpe. Entah mengapa sekarang aku menjadi sangat-sangat pemalas. Dulu ada gak aku rajin nak kemas-kemas umah ke. Paling best dulu aku suka berkebun kat belakang umah. Meras gak la nak makan sayur tanam sendiri. Menjadi beb. Tapi sayang. Itu hanya dulu. Dulu semua orang boleh sembang. Ce sembang skang. Sembang sekarang jadi camni la. Kemalasan yang teramat sangat. Entahlah. Agaknya (Wajib sebenarnya) aku ni kena muhasabah diri supaya menjadi rajin cam dulu. Ada gak hasil. Ni duk makan tido ada gak hasilnye. Kenaikan berat badan dan lelemak daging. Perut juga semakin taf. (hehehehe)

Jadi aku harap 9hb Jan 2012 ni adalah jawapan kepada harapan aku supaya penempatan untuk Guru KPLI ini akan dimaklumkan. Dan seterusnya pada 16hb Jan 2012 ini aku akan dapat berkhidmat sebagai seorang guru. Guru dalam bahasa jepun dipanggil Sensei. Tu sebab salah satu faktor nama blog aku ni SenseiAkmal. Nak buh nama len cam tak bape best. Aku suka sensei. Jadi mengkome pun doa-doalah supaya aku dapat diposting tengah bulan Jan ini dan dapat berkhidmat sebagai seorang Sensei.

p/s : Gambar di atas tidak ada kena-mengena dengan tajuk posting aku. Ce teka kt mana gambar tu aku ambik. Senang sangat


Spread The Love, Share Our Article

Related Posts

No Response to "Menunggu Dengan Penuh Harapan"

Add Your Comment