4 comments

SJK (T) Gunung Rapat

Published on Friday, April 13, 2012 in

Lama bebenornya rasanya aku update blog ni. Aku stat posting 16.01.2012 sampai la sekarang tak sempat nak update blog. Aduhai. Mengapa jadi begini. Sibuk sangat ke aku ni. Ke buat-buat sibuk je. Nak kata tak 'on tenet', hari-hari hari kot aku 'on tenet'. Tapi apakan daya, tangan ini tidak mampu untuk menulis. Padahal banyak je benda aku nak cerita kat sini. Tak kira la ada orang nak baca ke idak, awak tetap nak menulis. (cakap je la, nak nulis baru arini nak mula balik ). Patutnya ada satu artikel khas aku nak buat untuk membe aku yang dah nak kawen. Sampai la ni, dah kawen dah pun. Idak juga aku post pasal membe aku ni. Apa pun, hari ni aku dah mula nak menulis balik. Bagus ye Sensei Akmal. (motivasi untuk diri sendiri)

Jadi hari ini, aku nak kongsikan pula cerita di sekolah baru aku. Sekolah pertama aku posting beb. Alhamdulillah sebab aku dipostingkan juga dalam tempoh masa yang tidak terlalu lama sebenarnya dan dapat ditempatkan di tempat kelahiran aku sendiri iaitu di Ipoh Perak. Nama sekolah aku ni, SJK(T) Gunung Rapat. Dekat dengan Megoplex dan juga pekan Ampang dan Ipoh Jaya. Kira tereletak di tengah-tengah bandaraya Ipoh la. Bilangan kapasiti guru di sekolah ini hanyalah 16 orang sahaja. Dan aku satu-satunya wakil tunggal umat Melayu di sini untuk cikgu la. Staf sokongan ada la sorang lagi melayu. Kerani terbaik namanye. Sebut je pasal kerani ni, aku dah mula panas plak. Menyibuk je masuk dalam blog aku. (ni kes lambat dapat gaji). Kat mana aku tadi. Aaaah... Bilangan murid di sini sikit sahaja. Sekitar 165 orang murid. Jadi purata murid dalam satu kelas hanyalah dalam 28 orang la. Tahun 1 sampai ke Tahun 5 ada satu kelas je kecuali Tahun 6 ada la 2 kelas. Jadi tidak ada masalah untuk aku menyesuaikan diri di sekolah ni. Aku ok je. Semua boleh. Niat cuma nak mengajar dan nak bagi budak-budak dapat ilmu khususnya Bahasa Melayu.

Jom semua. Kita melawat kawasan sekolah SJKT Gunung Rapat

Sekolahku....


Pemandangan hadapan sekolah


Lupa nak bagitau, sekolah ni xde padang rumput. Padang pasir je ada

Sekitar kawasan koridor sekolah



 

Apa keadaan sekalipun sekolah atau tempat keje yang kita dapat, lakukan dengan terbaik. Insyaallah, semoga dipermudahkan dengan segala urusan dan ujian Allah. 




Spread The Love, Share Our Article

Related Posts

4 Response to SJK (T) Gunung Rapat

April 22, 2012 at 11:38 PM

hehe...gud experience boY. after this hve a change to learn the tamil languange.haha.. yeop the legend.. lpas ni kalo aku p ipoh.aku cari ang.hehe..

April 27, 2012 at 9:07 PM

hebat mung epung speking london.. oit, mai ipoh roger aku.. kita g makan.. nandre...

January 2, 2019 at 3:18 PM

Instructions to Register and Deposit on Blockchain.
Would you like to enroll yourself on Blockchain and in the meantime likewise store in it? It's a simple undertaking on the off chance that you don't know about the procedure, it may turn into a mind boggling assignment. To complete both the above things, you can ping on the Blockchain customer service number 1800-665-6722 and get various arrangements and cures from the specialists. The specialists can settle any mistake whether simple or troublesome on fingertips with legitimate exactness. Visit our website-: https://www.cryptophonesupport.com/wallet/Blockchain/

blockchain support
blockchain support number
blockchain customer support number
blockchain customer service number

Add Your Comment