1 comments

Berapakah Haiwan Liar yang Dapat Anda Temukan di Poster WWF Ini?

Published on Friday, January 13, 2012 in


World Wildlife Fund (WWF) melancarkan sebuah poster sebagai bentuk keperihatian terhadap kemusnahan hutan. Dalam poster ini mereka menyembunyikan haiwan-haiwan yang terancam punah yang dikamuflasekan sedemikan rupa dalam sebuah hutan hujan tropika.


Poster tersebut merupakan sebahagian dari kempen hidupan liar WWF, yang bertujuan menyoroti kemusnahan hutan dan membuat orang untuk berfikir sejenak untuk mempertimbangkan berapa banyak hidupan liar yang akan punah jika penggundulan hutan terus berlaku.


Area hutan masih mencakup sekitar 30 peratus dari permukaan dunia, namun saat ini hutan-hutan ditebangi hampir 30 mil persegi per tahun, atau kira-kira seluas Panama. Dimana selama 40 tahun terakhir, hampir 20 peratus dari hutan hujan Amazon telah ditebang.
Dapatkah anda menemukan haiwan-haiwan liar yang disembunyikan dalam poster ini? Jawabannya pada foto dibawah ini.
Marine Garcia, dari desain agency Marcel, mengatakan bahawa empat seniman mengerjakan poster ini secara teliti, untuk mencuba dan menyembunyikan binatang dari pandangan.


“Inti dari poster ini adalah untuk memberitahu orang-orang di dunia bahawa deforestasi (penggondolan hutan) tidak hanya membunuh pohon, namun juga membunuh haiwan liar. Haiwan-haiwan ini disembunyikan kerana dalam waktu dekat kita mungkin tidak dapat melihat mereka lagi, jika deforestasi tidak dihentikan.” tuturnya.


Dapatkah anda menemukan haiwan-haiwan liar yang disembunyikan dalam poster ini? Jawabannya pada foto dibawah ini.

 

Spread The Love, Share Our Article

Related Posts

1 Response to Berapakah Haiwan Liar yang Dapat Anda Temukan di Poster WWF Ini?

January 16, 2012 at 1:00 PM

Wah! B*bi hutan pun ada! :-D

Add Your Comment